12 april 2011

Godmorgon...

Jag och lillan ligger och myser i soffan efter en god frukost, jag hoppas hon gillade den i var fall... min mage kurrar och väntar tålmodigt på en kopp java.. den får vänta ett tag till för nu orkar jag inte dricka något kaffe. Vi har börjat komma in i vardagsrutinerna lite smått nu, har dock inte vant mig vid att vara vaken så mycket ännu. Det lär ta lite tid OM jag ens kommer vänja mig vid det, jag älskar ju att sova hahah.. Lillan sover dock mycket, helatiden när hon inte blir väckt av oss för att äta... Vilket hon gör ofta nu för att gå upp i vikt. Förutom avsaknaden av sömn är vi överlyckliga, vi studsar fortfarande runt på rosa moln här hemma, allt känns så overkligt och underbart. Vårt älskade barn är är hos oss, det finaste vi har  du är vårt allt!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt! Väntar på bilder!!!?

Gitte sa...

Vill oxå se mer bilder på underverket!

Hur går läkningen med snittet?
Ja de där med att sova - e ren tur o lyx om man får som småbarnsförälder - själv överlycklig då Viktor sovit från 8 igårkväll till halv 6 imorse! chockad!

Kram

Fashionistas Catwalk sa...

Ja, bilder kommer nog så småningom ;)

Gitte: Sov han i ett streck utan att äta? Det är det som är så jobbigt nu att hon måste äta så ofta för att gå upp i vikt men hon är inte hungrig, sällan på natten då vill hon bara sova... Ja, vi får se hur länge vi måste "tvångsmata" henne, känns inte så skoj att trycka i henne dessa mängder när hon inte är hungrig eller vill äta..

G sa...

ja han sov i ett sträck - helt chockad o jag såg ut som Dolly Parton x 2 haha
han har ju vaknat o velat äta hur ofta som helst på natten - har fått ge flaska för amningen varit si o så nu vill han helst amma hela tiden - han ser mig nog som en stor napp ibland - tröstas med bröstet men nix pix går inte hem hos denna mamma. Mat e mat! o annars napp.

Ja jag hörde ni får tvångsmata - nog bra för sover mycket men usch när man måste väcka dom bara för de ska äta o de inte vill.. lilla snuttan, inte lätt! hoppas hon tillgodo gör sig mat så kan minska målen ...
de växer o frodas när dom sover men hon behöver ju inte gå efter pappas ståtliga längd direkt ;-)

hörde genom C att ditt snitt läkt bra skönt!!!

sonen somnna vid 8 igen ikväll men så har han kinkat hela dagen, övertrött men nix inte sova kan man missa något + att han övar sin sångröst ... skratt-sång-skrik vet inte va jag vill kalla det, lite fasett oxå e de haha låter så roligt

ska bara se hur han smilar o ska prata med Isabel - helst när han sitter i sittern o vi vid köksbordet, hon ska äta o så vill han prata o busa med henne... hel mysigt!

Nix imorgon mamma-barn yoga - se vad han tycker denna gången...

kram o fortsatt lycka till med Prinsessan

Marie och Dennis sa...

Kan förstå att det är jobbigt att behöva väcka, en litet barn som bara vill sova är svårt att mata. Dessutom när man är trött själv, då blir det inte lättare! Du är duktig som kämpar på, hoppas för din/er skull att det snart vänder så ni får sova lite samtidigt som sessan går upp som hon ska! Kram